Kontakt

piatok 23. septembra 2011

Orechové buchtičky


Síce som už dlho nerobila kysnuté cesto (hlavne bezlepkové), včera som sa utvrdila v tom, že som ho ešte nezabudla. A hlavne! Podarilo sa mi také dobré, ako ešte nikdy :P Tu je recept:
500g múky Schaer, 2 PL zemiakového škrobu, 1bal. vanilkový cukor, 3 PL oleja, 100g kryštálového cukru, 1 ČL soli, 5dl mlieka (kľudne môže byť aj polovičná porcia mlieka spolu s vodou), 1 kocka droždia. 
Postup: Urobíme si kvások (droždie, troška mlieka a troška cukru) a necháme ho odležať cca. 15minút. Do veľkej misy dáme múku, škrob, oba cukry, soľ a premiešame. Potom pridáme mokré prísady - olej, kvások a mlieko. Premiešame do polotuhej hmoty a necháme odležať (nespracúvame a nevaľkáme!). Po odležaní cesto dáme na dosku a až teraz ho začneme spracovávať a hnietiť až nám vznikne krásne hladké cesto. Potom ho už len tvarujeme podľa fantázie. Pečieme pri 200 stupňov asi 20 minút. 
PLNKA - ja som použila orechovú - zmiešame mleté orechy, cukor, rum, 1 žĺtok a mlieko podľa potreby. 

Z tohoto cesta sa dajú robiť rôzne tvary, napr. aj veľký kysnutý koláč na plech obložený ovocím. Cesto je veľmi dobré - aj na druhý tretí deň je stále mäkké. 

topinka
..s láskou

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára